Welcome GuestInloggen

Kostenregistratie Help

Kostenregistratie






Zoeken
»

Pagina geschiedenis: Registratie van de eigen kosten

Compare Page Revisions



« Oudere versie - Terug naar de geschiedenis - Nieuwere versie »


Pagina versie: di, 11 sep 2012 10:01


Overzicht van de procedure indien de vrijwilliger zelf zijn kosten inbrengt

1. De vrijwilliger brengt de kosten in.

2. De vrijwilliger valideert deze kosten alvorens ze tot boekingsdocument kunnen worden verwerkt.

3. De penningmeester/boekhouder maakt een boekingsdocument aan.

4. De penningmeester/boekhouder bezorgt het boekingsdocument aan de voorzitter die het bij goedkeuring voorziet van de nodige handtekeningen.

5. Indien akkoord door de voorzitter, kan het boekingsdocument in de boekhouding geboekt worden en kan het door de penningmeester/boekhouder worden uitbetaald aan de vrijwilliger.

6. Indien geen akkoord door de voorzitter: weigering van het document door de penningmeester/boekhouder.

7. Een geweigerde kost komt in het menu onder ‘Geweigerde kosten’ terecht , en kan daar geraadpleegd worden.

8. De vrijwilliger krijgt een e-mail met de reden van de weigering.

9. De vrijwilliger kan dan een gecorrigeerde kost opnieuw ingeven.

10. Terug naar stap 2.



Goed om weten:
  • Een kost kan enkel geregistreerd worden in het verleden tot en met vandaag (nooit in de toekomst).
  • Er kunnen slechts kosten geregistreerd worden door vrijwilligers tot 15 januari van het vorige jaar. In 2013 zullen de vrijwilligers vanaf 15 januari dus niet meer kunnen registreren voor 2012.
  • Een vrijwilliger kan ervoor kiezen om de grenzen te overschrijden. In dat geval zal men een fiscaal attest krijgen.




Hoe breng je kosten in?

Ga via de link ‘Kosten’ in het menu naar het scherm 'Overzicht kosten'.

Afbeelding toevoegen

Figuur: het menu



Hier kan je per vergoedingstype kosten toevoegen door op het icoon (Afbeelding toevoegen) in de uiterst rechtse kolom te klikken.

Afbeelding toevoegen

Figuur: scherm Overzicht kosten



Kosten toevoegen kan ook via de detailpagina van een vergoedingstype (om naar de detailpagina te gaan: klik bij het scherm ‘Overzicht kosten’ op één van de vergoedingstypes). Klik bij de detailpagina rechts boven op de knop 'Kost toevoegen'.

Afbeelding toevoegen

Figuur: scherm Beheer kosten



Vervolgens kom je op het scherm ‘Kost toevoegen’ terecht. Hieronder zie je een voorbeeld uit het forfaitaire stelsel: vergoedingstype Verplaatsing (klik hier voor een overzicht van alle andere mogelijkheden). De vakken met een sterretje zijn verplicht in te vullen. Vul de gegevens in en klik op de knop ‘Bewaar’ om terug naar het overzicht te springen, of op de knop ‘Bewaar en nieuw’ om te bewaren en nog een kost in te geven. Nieuw toegevoegde kosten komen onder het overzicht Te valideren kosten terecht. Pas na validatie zijn ze te zien bij het detailscherm van het betreffende vergoedingstype.

Afbeelding toevoegen

Figuur: scherm Kost toevoegen type Verplaatsingsvergoeding



De fiscale grenzen zijn zichtbaar naast de betreffende tekstvakken. Klik hier voor meer info over het overschrijden van de fiscale grenzen.



Lees ook:



Deze help is geldig voor versie 2.0 van de kostenregistratie applicatie.

© 2011 - Rode Kruis-Vlaanderen, Motstraat 40, 2800 Mechelen - tel. 015 44 33 22 - fax 015 44 33 11