Welcome GuestInloggen

Kostenregistratie Help

Kostenregistratie






Zoeken
»

Pagina geschiedenis: Beheren gegevens

Compare Page Revisions



« Oudere versie - Terug naar de geschiedenis - Nieuwere versie »


Pagina versie: do, 02 aug 2012 15:58


De kostenapplicatie controleert het maximum wettelijk toegelaten tarief voor verplaatsingsvergoedingen. Dat tarief wordt elk jaar aangepast. Voor het op dit ogenblik geldende, raadpleeg de ‘gecoördineerde onderrichtingen inzake kostenvergoedingen’. In de meeste afdelingen wordt het wettelijk maximumtarief uitbetaald. De kostenapplicatie stelt daarom ook standaard dit maximumtarief voor.

Een afdeling kan er echter voor kiezen verplaatsingen niet te vergoeden of om een lager tarief toe te passen. Een hoger tarief kan uiteraard niet omdat dit een overtreding van de wettelijke regelgeving zou betekenen. Zulk een afwijkende (lagere) vergoeding moet goedgekeurd worden door het Afdelingscomité. De beslissing dient tijdig en transparant gecommuniceerd te worden aan alle vrijwilligers van de afdeling. Het lagere tarief dient uiteraard te gelden voor alle door de afdeling terugbetaalde verplaatsingen van alle vrijwilligers.

In de applicatie kan je het standaard gehanteerde tarief aanpassen, zodat bij elke volgende ingave van verplaatsingskosten het lagere tarief voorgesteld wordt. Wie kan dat en hoe doe je dat:
  • Dit kan aangepast worden door een ’beheerder’ op de applicatie (afdelingsvoorzitter, -ondervoorzitter, -(adjunct)penningmeester, -secretaris en financieel administrator afdeling)
  • Klik op de plaatsnaam van je entiteit, in het volgende scherm kan je dan het tarief aanpassen en op ‘bewaren’ klikken.

Een beheerder kan de gegevens die specifiek zijn voor zijn entiteit bekijken en beheren. Dit kan door op de entiteitsnaam te klikken in het menu. Bij een administrator is dit de knop 'Rode Kruis-Vlaanderen' in het menu.

In eerste instantie gaat dit over km. vergoeding. Voor sommige entiteiten kan deze lager liggen dan de op dat ogenblik gangbare km. vergoeding. Op dit scherm ziet men de huidige actieve waarde, welke hier dus kan aangepast worden indien gewenst.

Afbeelding toevoegen

Figuur: scherm Beheer gegevens (voor een beheerder)



Een administrator kan deze gegevens bekijken en beheren voor alle entiteiten. Via een keuzelijst kan hij kiezen voor een bepaalde entiteit.

Afbeelding toevoegen

Figuur: scherm Beheer gegevens (voor een administrator)



Zolang de gebruiker geen aanpassingen maakt zullen de standaard systeemgegevens van toepassing zijn. Indien de gebruiker wil overstappen van een entiteitsgebonden systeem naar het algemene systeem (met systeemgegevens) dient hij de bestaande gegevens te verwijderen door op het vuilbak-icoon te klikken. Wanneer de invulvelden leeg bewaard worden, worden automatisch de algemene gegevens toegepast.

Opmerking: De nieuw ingegeven waarde mag niet hoger liggen dan de op dat ogenblik actieve waarde van het systeemgegeven van hetzelfde type.



Verdere info:



Deze help is geldig voor versie 2.0 van de kostenregistratie applicatie.

© 2011 - Rode Kruis-Vlaanderen, Motstraat 40, 2800 Mechelen - tel. 015 44 33 22 - fax 015 44 33 11